Xenia High School

Tänkte berätta lite smått om min skola:) den e rätt stor, men skolorna i närheten e dubbelt så stora, o vi har 1600 elever på vår skola! Skolan är väldigt förvirrande för den e bygd som en fyrkant så jag vet aldrig i vilken korridor ja e i, vilken leder till att ja tar fel trappa o hamnar längst bort från mitt skåp. Vi har bara fyra minuter på oss mellan lektionerna, så de e lite bråttom o mitt skåp har fysiska problem så de vill inte alltid öppnas när ja vill att de ska öppnas även fast ja använder de rätta knepen. Men ja kom på en fett smart grej idag hur ja ska göra för att de alltid ska öppnas. Man har fyra nummer i kodlåset, o mellan varje nummer måste man gå förbi nollan en eller två gånger, så om ja snurrar mitt skåp åt vänster (nollan e åt höger) när ja e klar så kan ja bara snurra den till min sista siffra när ja kommer tillbaka mellan lektionerna. De e lite svårt att förklara, men de e smart hur som helst! De e jätte kul med skåpen, för om man e med i någon sport så får man en bild på ngt inom sin sport på sitt skåp som ni kommer kunna se på bilden. Sån vill ja ha!
XHS e home of the buccaneers, vilket e en pirat liknande sak men man kallar alla lag för BUCKS!!! ska skaffa lite roliga XHS saker snart hoppas jag så ja kan visa att ja e en riktig buck:)
Varje morgon mellan vissa periods o sånt har vi announcments, då en elev (alltid samma) pratar om sporternas resultat i matcher, om något e inställt eller om olika aktiviteter. De e rätt kul att höra samma sak typ 3 gånger om dan, haha!
Man väljer mellan att köpa mat i skolan eller ta med sej mat, vanligtvis så tar ja med mej morötter o ett äpple o ibland lite orios, men om vi inte har ngt hemma så måste ja köpa lunchen i skolan:( de kostar ca 17 kronor för en måltid, vilket e typ en chicken burger o mashed potatoes, eller kyckling sallad som ja tar. Men ja har culinary tech, där vi alltid bakar saker innnan lunch så ja brukar va rätt mätt o efter lunch har ja teachers aide hos min hostmom, o där sitter ja ofta o äter lite snacks som hon har, typ bars med olika saker. Min favorit e med choklad och peanut butter.
I cafeterian är allt verkligen som i filmer, man har sin plats med sitt gäng. Cheerleaders, football players, soccer players, black people o geek för sej:) rätt kul att kolla på!
Mitt skåp e de vänster om hjälmen
Ingång


Bästa skylten som finns vid alla olika ingångar haha


Nu vet ni typ allt om min skola wohooo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0