Homecoming week

Den här veckan har det varit homecoming week. Vi har olika teman varje dag så folk klär ut sig, jag började skolan i onsdags så jag va med tre dagar. I onsdags var det clash day/bad hair day men ja sket i det eftersom det var min första dag. Torsdagen var formal day så alla gick runt i kostym eller klänning. Jag hade en rätt vardaglig klänning med en kofta över och ballerina skor vilket jag tyckte var lagom formal haha. Idag var det skolans färger som gällde eftersom det är homecoming game ikväll. Så jag lånade en t-shirt och en hoddie från min värdsyster och hade svarta jeans på mej:) vi är de Red Devils så alla var klädda i svart och rött. Hela dagen va lite knas, lektionerna var 35 min och efter skolan kollade vi på the parade. Alla olika clubs, sports, grades hade egna floats som det stod på och kastade godis från. The Senior Float var bäääääst, alla var utklädda till the Flintstones så de va jätte kul. The Homcoming court, de 5 som blivit nominerade till Homecoming queen och king, hade också en float där de satt med sina prom dresses och vinkade haha.

Efter det så hade vi pep rally in the gym där cheerleadings gjorde sina danser, stunts and tumblings. Sen var det dragkamp, lite sång och pep talk med hela skolan inför matchen. En rätt rolig dag:)
Om en timme så ska jag, min hostmom, storasyster och värdmoster åka till the football game, hoppas de vinner!
Imorn är det Homecoming Dance. Jag gör mej i ordning tillsammans men min syster och hennes kompisar, daterna kommer och hämtar upp oss och sen åker hela gruppen till en italiensk restaurang för att äta. Sen åker vi tillbaka, byter om till finklänningarna och tar bilder. Sen åker vi till dansen wohoo. Jag har ingen date utan går med min systers grupp eftersom jag inte lärt känna ngn än, jag önskar att jag fick gå på homecoming i Xenia med mina kompisar där. Vi hade planerat allt och jag saknar att ha riktiga kompisar i skolan... nu säger man mest hej till några man känner igen. I Xenia hade jag hela soccer team som jag alltid umgicks med, vilket jag inte har här.
Men men, det blir nog bra.
The cheerleaders, dem som ja hänger med. Min syrra e den som e längst fram i mörkt hår som skrattar. Vi umgås med den blonda lilla tjejen bredvid henne, hon som ler väldigt stort i bakre ledet Haley, tjejen med den gröna påsen och en tjej som går bredvid Haley där bak som man bara ser håret på. Nu har ni fått se mina 5 vänner!
Några i de Homecoming court
PUSS PUSS

Kommentarer
Postat av: Anna Norén Ohlson

Hej Andrea! Det är kul att läsa om dina upplevelser "over there". Vi tänker på dig och pratar om dig hela tiden här och hoppas förståss att du har det bra. Hörde av Johan och Marie att du snart ska åka till Niagara Falls. Det är en av mina stora drömmar att se det och jag hoppas du får en fantastisk resa. Hoppas du lägger ut några häftiga bilder därifrån på bloggen. Stora kramar till dig från oss här på Arbrågatan genom Anna

2011-10-02 @ 10:56:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0