Bob Evans festival

Hela förra söndagen spenderade jag på Bob Evans festival i Ohio, en timme från där ja bor. Bob Evans är en restaurang här i usa o varje år har dem en festival där i princip vem som helst kan sälja de dem själv tillverkar. De flesta sålde trä saker, smycken eller halloween grejer. Helt sjukt hur stort halloween e här, de sålde galet mycket saker. Men de roligaste va julpyntnings sakerna, det fanns säkert 20 ställen där de sålde det. De e inte ens november och det har börjat tänka på jul, sjukt! Festivalen var på en farm, ett riktigt bonde ställe så de va hö överallt. Sakerna som folk sålde tyckte jag va rätt tråkigt men de fanns en scen där de dansade line dance, square dance och clogging (riktigt WV dans). För mindre barn fanns det corn mazes, säckhoppning och olika lekar men ja va för stor... Självklart fanns det mat man kunde köpa, men ja riktade in mej på the snacks instead. Jag köpte the typical buckey balls, en Ohio delikatess och mina favorit suckers, caramel apple! Min hostmom köpte även popcorn, de bästa popcorns  jag någonsin ätit, och jag har ätit mycket popcorn. Hade en helt annan smak än vanliga popcorn, vet inte vad det var.
Efter the festival åkte vi till Bob Evans resturant för att fylla våra magar. De hade mycket gott att bjuda på, jag åt pasta med spinat, kycklig och tomater i en sås, sen fick man garlic bread eller rolls som tillhörde alla rätter. Allt detta för 40 kr, rätt billigt för att vara en restaurang! Min host grandma åt deras soppa som de har, potatis och något mer med bacon topping och lök. Den va oxå suuuuuper god! kommer defenitivt äta där igen.
Man gick in genom en ko-gång
Farmigt va?
jag framför buckey ball tillsammans med min sucker
En cool pumpkin
Bob evans
planking on the mothman
jag, karli och tammy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0